How it took me longer to write my master's thesis than my doctoral dissertation [Dutch paper] (2024)

Boven, F. (2024). Hoe ik langer over mijn masterscriptie heb gedaan dan over mijn proefschrift. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 23(2): 60-64

Publisher link

A holistic look at autism: the classical theories of Asperger and Kanner [Dutch paper] (2022)

Boven, F. (2022). Holistisch kijken naar autisme: de klassieke theorieën van Asperger en Kanner. Tijdschrift voor Psychotherapie 48(6): 454-467.

Publisher link

The conceptualisation of ASS as a contact disorder by Frankl, Asperger and Kanner [Dutch paper] (2022)

Boven, F. (2022). De conceptualisering van ASS als een contactstoornis door Frankl, Asperger en Kanner. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme 21(3): 36-52.
https://doi.org/10.36254/WTA.2022.3.03

Publisher link

Autism as contact disorder [Dutch paper] (2022)

Boven, F. (2022). Autisme als contactstoornis. De pedagoog, 23(2): 14-16

Solitary Persons? The Conceptualisation of Autism as a Contact Disorder by Frankl, Asperger, and Kanner (2022)

Boven, F. (2022). Solitary Persons? The Conceptualisation of Autism as a Contact Disorder by Frankl, Asperger, and Kanner. Eburon.
https://doi.org/10.33612/diss.198178158

Paperback E-book Respository universiteit

Towards an Ethics of Autism: a Philosophical Exploration, by Kristien Hens [Dutch paper] (2021)

Boven, F. (2021). Towards an Ethics of Autism: a Philosophical Exploration, door Kristien Hens. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 20(4), 50-51
https://doi.org/10.36254/WTA.2021.4.05

Hans Asperger and the Nazi ideology [Dutch paper] (2021)

Boven, F. (2020). Hans Asperger en de nazi-ideologie. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 20(2): 34-51
https://doi.org/10.36254/WTA.2021.2.04

Publisher link

The rise of 'autism friendliness' in The Netherlands [Dutch paper] (2020)

Boven, F. (2020). De opkomst van ‘autismevriendelijkheid’ in Nederland. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 19(2), 2-19.

Download PDF Publisher link

Special interests and inclusive academic learning: an autistic perspective (2018)

Boven, F. (2018). Special interests and inclusive academic learning: an autistic perspective. Advances in Autism, 4(4), 155-164
https://doi.org/10.1108/AIA-05-2018-0020

Download PDF Publisher link